Hoe leuk is het nog om raadslid te zijn?

Met de gemeenteraadsverkiezingen net achter de rug staat een grote groep enthousiaste nieuwe raadsleden klaar om zich de komende vier jaar in te zetten voor hun gemeente. Een van de mooiste functies die er bestaan, volgens fractieleider voor D66 in Winterswijk Loes ten Dolle. Toch is het goed als nieuwe raadsleden ook voorbereid zijn op de minder aangename kanten van het raadslidmaatschap. In deze aflevering van Appèl vertelt Ten Dolle over de scheldpartijen, bedreigingen en verwensingen waarmee zij als raadslid de afgelopen vier jaar is geconfronteerd. Tijdens een raadsvergadering sprak zij zich uit tegen dit verbale geweld, waarbij zij volledige steun kreeg van Joris Bengevoord, de burgemeester van Winterswijk. Ook hij is te gast in deze uitzending. Beiden vertellen openharig over hun ervaringen, en dele adviezen aan nieuwe collega's.